Ana Sayfa
Öğrenci
Tezli Yüksek Lisans Öğrenim Süreci & Tez Kılavuzu ve Teslimi

Tezli Yüksek Lisans Öğrenim Süreci ve Tez Teslimi

Öğrencilerin tez aşamasına geçebilmesi için, EABD Başkanlığının öngördüğü zorunlu ve seçimlik en az 48 AKTS (8 ders) kredilik dersten başarılı olmasının yanı sıra, en az iki Uzmanlık Alan dersi ile birlikte toplam 60 AKTS kredilik dersten başarılı olmak ve en az 2,5 genel not ortalamasını sağlamak zorundadır.

Dersten Başarılı Sayılma

Bir dersten başarılı olabilmek için yarıyıl sonu notunun 100 üzerinden az 65 (CC) olması gerekmektedir. CC 4 lük sistemde 2 puana denk gelmektedir.

Danışman Değişikliği

Danışman değişikliği taleplerini SABİS > Öğrenci Bilgi Sistemi > Enstitü > Danışman Değişiklik Talebi işlemlerini takip ederek yapabilirsiniz.

Danışman Değişiklik Talepleri İşlem Rehberi

Yüksek Lisans Tez Konusunun Belirlenmesi, Değiştirilmesi

(1) Ders aşamasını tamamlayan öğrenci tez öneri klavuzuna uygun olarak danışman ile belirlediği tez konusunu akademik takvimde belirtilen tarihler arasında SABİS > Öğrenci Bilgi Sistemi > Enstitü > Tez Öneri sekmesinden tez önerisi yapar ve danışman onayına gönderir. Danışman ve EABD başkanı onayı sonrasında tez önerisi EYK kararı ile kesinleşir.

Tez önerisi için istenen "YÖK Tez Referans Numarası"nı Ulusal Tez Merkezinden almanız gerekmektedir.

Yüksek Lisans Tez Öneri Klavuzu

Tez Konu Belirleme/Değişiklik Talepleri İşlem Rehberi

(2) Tez konusu değişikliği için akademik takvimde belirtilen tarihler arasında aynı adımları takip ederek yeni tez önersi talebinde bulunur. Tez konusu değişikliği EYK kararı ile kesinleşir.

(3) Akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde tez konusu öneren veya değiştiren öğrenci en erken ilgili dönem sonunda tezini teslim edebilir.

(4) Dönem içerisinde tez konusu öneren veya değiştiren öğrenciler en erken takip eden dönemde tezini teslim edebilir.


1. Adım: Tez Şekil ve Yayın Kontrolü;

Öğrenci; Tez Yazım Kılavuzuna göre hazırladığı tezini ve SAÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği Senato Esaslarında belirtilen şartlara uygun yayınını kontrol için Tablo 1'deki ilgili e-posta adresine gönderir.

Tablo 1
Program Kontrol Yetkilisi Mail Adresi
Muhasebe ve Finansman Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR hcanayar@sakarya.edu.tr
Üretim Yönetimi ve Pazarlama Arş. Gör. Ediz TUTSAL etutsal@sakarya.edu.tr
Yönetim ve Organizasyon Arş. Gör. M. Oğuzhan KALEM oguzhankalem@sakarya.edu.tr
İşletme II. Öğretim Tezli YL Arş. Gör. Ediz TUTSAL etutsal@sakarya.edu.tr
İnsan Kaynakları Yönetimi Arş. Gör. Dr. Canan YILMAZ cananyilmaz@sakarya.edu.tr
Sağlık Yönetimi Arş. Gör. Sena PARLAK sparlak@sakarya.edu.tr
Uluslararası Ticaret Arş. Gör. Seren ÖZSOY serenozsoy@sakarya.edu.tr
Yönetim Bilişim Sistemleri Arş. Gör. Burak ARSLAN burakarslan@sakarya.edu.tr
Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi Arş. Gör. Seren ÖZSOY serenozsoy@sakarya.edu.tr

Yayın şartını sağlayan ve Tez Yazım Kılavuzuna göre uygun olan tez ilgili Arş. Görevlisi tarafından öğrencin danışmanına ve enstitüye e-posta ile gönderir.

2. Adım: Tez Benzerlik Oranı Tespiti;

1. Adıma göre kontrolü yapılan tez danışman tarafından uygun görmesi halinde benzerlik oranının tespit edilmesi için gsbtez@sakarya.edu.tr adresine hafta içi Cuma günü saat 17:00'e kadar gönderilir.
Bu adrese gönderilen tezler toplu olarak intihal programına yüklenecek şekilde işleme alınır ve raporlar danışmanınıza salı günü saat 12:00'a kadar ulaştırılmış olacaktır.
Tezinizin sadece özet ve bölüm kısımlarını göndermeniz gerekmektedir. Kaynakça, içindekiler, şekiller listesi, tablolar listesi vb. olmayacak biçimde gönderilmelidir.
Göndereceğiniz tezin doküman adının üzerine Adınız Soyadınızı ve Danışmanınızın e-mail adresini yazarak word(docx) formatında gönderilmelidir.

Örnek : Kadir YILDIRIM, danışman_e-mail_adresi@sakarya.edu.tr

3. Adım: Tez Teslimi;

Tez/Yayın kontrolü ve intihal oranı tespiti sonrasında tez teslimi için aşağıdaki belgeler düzenlenip imzalar tamamlanarak bölüm sekreterliğine teslim edilir.

a) Yüksek Lisans Tez Teslim Formu
b) Tez Savunabilirlik ve Orijinallik Beyan Formu (Benzerlik oranının %20 den fazla olması durumunda, tez teslim sürecini başlatmak isteyen Danışman Öğretim Üyesi detaylı bir rapor verir.)
c) Tez-Yayın Kontrol Beyanı
d) Tezi (.pdf formatında e-posta ile)
e) Yayını (.pdf formatında e-posta ile)
- Yayınlarda derginin kapağı, indexi gösterir sayfa, hakem heyetinin olduğu sayfa ve ilgili kişinin yayınını içeren sayfalar birleştirilerek pdf formatında teslim edilmelidir.

Ana bilim dalı başkanlığı tez danışmanının gönderdiği tezi ve ilgili belgeleri değerlendirerek Tez Savunma Jüri Önerisini ve ekli evrakları EBYS (Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi) üzerinden Enstitü Müdürlüğüne gönderir.  Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile tez savunma sınav jürisi, sınav tarih ve saati belirlenerek enstitü tarafından web sayfasında ilan edilir jüri üyelerine görevlendirme yazısı gönderilir.


Lisansüstü Yönetmeliğe bağlı Senato Esaslarında belirtilen Yayın Koşulu şartı şu şekildedir:

  1. Yayınlarda danışman ve öğrencinin adres kısmında Sakarya Üniversitesi’nin adının ve e-posta adreslerinin geçmesi zorunludur. Öğrencinin bir şirkete/kuruma bağlı çalışması durumunda şirket/kurum adresini yayınında/yayınlarında ikinci adres olarak belirtilmelidir.
  2. Yayınların ortak yazarlı olması durumunda, bu ortak yazarlar arasından sadece bir öğrenci ilgili yayını mezuniyet şartı olarak kullanabilir.
  3. Yüksek lisans tezini tesliminde yayın koşulları: 
  •  İlgili EABD’de ulusal veya uluslararası hakemli bir dergide en az bir makale yayımlamış (ya da DOI Numarası alınmış ve DOI sisteminde sorgulanabilir olması) veya
  •  En az bir adet bildirinin ulusal/uluslararası etkinliklerde (kongre, sempozyum, konferans vb.) sözlü olarak sunulmuş olması ve bildiri kitapçığında tam metin olarak basılmış olması veya
  • Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen ulusal/uluslararası yayınevlerinden bir kitap ya da kitap bölümü yayımlamış olmak.

Tez savunma sınavlarının yüz yüze yapılması esastır. Ancak ihtiyaç duyulan hallerde EABD başkanlığının gerekçeli talebi ve EYK’nin onayı ile çevrimiçi veya karma (hibrit) yapılabilir.

-Tez savunma sınavı enstitü tarafından belirlenen salonda yapılır.

-Sınav günü veya öncesinde aşağıdaki formlar hazırlanır ve sınavdan sonra 3 iş günü içinde enstitü öğrenci işlerine teslim edilir.

-Çevrimiçi veya karma yapılan sınavlarda video kaydı alınması zorunludur. Çevrimiçi yapılan sınav sonrası jüri üyeleri ilgili formları imzalayıp taratıp danışman öğretim üyesine gönderir. Danışman öğretim üyesi, tüm üyeler tarafından düzenlenen imzalı formları 3 iş günü içinde gsb@sakarya.edu.tr e-posta adresine gönderir.

Savunma Sınavı Formları:

Savunma Sınavından Sonra Yapılması Gerekenler

Tez Savunma Sınavında başarılı olduğunuz taktirde 1 ay içerisinde ciltli tezinizle ilgili tamamlamanız gereken işlem ve enstitüye teslim etmeniz gereken belgeler;

1- 1 adet yüksek lisans (mavi ciltli)
Ciltli baskısından önce hkoc@sakarya.edu.tr e-mail adresinden randevu almak koşulu ile enstitümüzde kontrol ettirilmelidir. Ciltli baskıdan sonra "kontrol edilmiştir" kaşesi bastırılmalıdır.

2- 2 Adet CD
CD'nin içinde sadece tezin pdf formatında tam metni bulunmalıdır.
Dosya adı Ulusal Tez Merkezi referans numarası olmalıdır. (Örnek: 1234567.pdf)
CD’lerde etiketin üzerine Tezi Yazanın Adı Soyadı, Tezin Adı, Kurum Adı, Veriliş Tarihi ve Danışman Adı bilgileri yazılmalıdır.

3- Tez Veri Giriş Formu (Bu form e-devlet üzerinden Ulusal Tez Merkezine girilerek çıktı alınacaktır),

4- Ciltli Tez Teslim Kontrol Formu,

5- Danışman Öğtretim Üyesine Ciltli Tez Teslim Formu, (Ciltli tez danışmana teslim edilip bu form imzalatılmalıdır)

Örnek Cd
Örnek Tez Cd'si

Diploma Alma Süreci

EYK'de mezuniyet kararı alındıktan sonra diplomalar 2-3 hafta içinde hazır olmaktadır.

Diploma almaya gelirken:

1- Diploma teslim işlemleri için  https://mezun1.sabis.sakarya.edu.tr/ adresine giriş yapılarak Mezuniyet Anketinin doldurulması ve sonraki adımda ilişik kesme formunda ilgili alanların doldurularak çıktısının alınması gerekmektedir.

2- Öğrenci Kimlik Kartı (Kartın kaybolması durumunda yerel bir gazeteye verilen kayıp ilanı ya da polis merkezine yapılan kayıp başvuru formunu getirmeniz gerekmektedir.) ile birlikte hafta içi 08:30 - 12:00 / 13:30 – 17:00 saatleri arasında İşletme Enstitüsü Öğrenci İşleri Birimine başvurulması gerekmektedir.

Not: Diploma sadece öğrencinin kendisine veya noter onaylı vekâlet verdiğiniz kişiye verilebilmektedir.