Ana Sayfa
Duyurular
2023-2024 Bahar Dönemi Derse Yazılma

2023-2024 Bahar Dönemi Derse Yazılma

 Katkı Payı ve Öğrenim Ücreti Ödeme  5-21 Şubat 2024
 Derse Yazılma (Ders/Tez)  19 Şubat 2024 Saat 10:00 - 21 Şubat 2024 Saat 23:30
 Danışman Öğretim Üyesi Onayı  19-23 Şubat 2024
 Mazeretli Derse Yazılma
(Ders Kaydını Yaptırmayan veya Danışman onayı olmayanlar)
 24-27 Şubat 2024
 Mazeretli Derse Yazılma Danışman Öğretim Üyesi Onayı  24-29 Şubat 2024
 Açılmayan Derslerin İlanı  1 Mart 2024 Saat 17:00
 Açılmayan Derslerin Yerine Yeni Derse Yazılma İşlemleri  2 Mart 2024 Saat 10:00 - 4 Mart 2024 Saat 23:30
 Açılmayan Derslerin Yerine Yeni Derse Yazılma Danışman Öğretim Üyesi Onayı  2 - 4 Mart 2024
 Dönem Başlangıcı  26 Şubat 2024 Pazartesi

SAÜ LEÖY Senato Esasları Md 15
- Öğrenci derse yazılma işlemini gerçekleştirir ve danışman öğretim üyesi onayına sunar.
- Danışman kendisine tanınan süre içerisinde, öğrencinin seçmiş olduğu dersleri onaylar yada gerekli gördüğü durumlarda öğrencinin seçmiş olduğu derslerin değiştirilmesini önerir.
- Danışmanın ders değişikliği önerisinde bulunması durumunda, öğrenci önerilen işlemi yaparak tekrar onaya sunar.
- Danışman öğretim üyesinin derse yazılma işlemini onaylaması durumunda işlem tamamlanır.
- Danışmanın ders önerisinde bulunduğu öğrencinin, kendisine tanınan süre içerisinde herhangi bir işlem yapmaması durumunda derse yazılma işlemi tamamlanmaz.
- Danışmanın kendisine tanınan süre içerisinde hiçbir işlem yapmaması durumunda öğrencinin yapmış olduğu derse yazılma işlemi tamamlanmaz.
- Derse yazılma işlemi tamamlanmayan öğrenci akademik takvimde belirtilen Mazeretli Derse Yazılma tarihlerinde işlemini tamamlamak zorundadır.
- Kayıt yenileme dönemlerinde kendisine tanınan süre içerisinde hiçbir işlem yapmayan danışman öğretim üyesine takip eden dönemde yeni bir danışmanlık verilmez.

- Açılan/açılmayan dersler ilgili enstitülerin internet sayfalarında ilan edilir.
- İlan edilen listelere göre açılmayan dersi bulunan öğrenci sistem üzerinden yazılma işlemini gerçekleştirir ve danışman onayına sunar.
- Açılan/açılmayan derslerin ilanından sonra derse yazılma veya ders değişikliği onayı süresi sonunda danışmanın işlem yapmaması durumunda öğrencinin seçmiş olduğu dersler otomatik olarak onaylanır.
- Açılmayan ders yerine derse yazılma işlemini süresi içinde yapmayan öğrencilere mazeret hakkı verilmez.
Kayıt Yenileyecek Ve İlk Kez Ders Alacak Öğrencilerimiz İçin Derse Yazılma İşlemleri
SABİS kullanıcı adını ve şifresini unutan öğrenciler buraya tıklayarak kullanıcı adını öğrenebilir ve şifre sıfırlama işlemini yapabilir.
SABİS'e Giriş: Örnek Öğrenci Numarası Kullanıcı Adı Şifre
1660Y04001 y166004001 İlk girişte T.C. Kimlik No
Derse Yazılma İşlemlerinizi Yapmadan Önce Aşağıdaki Açıklamaları Dikkatlice Okuyunuz.
1- https://sabis.sakarya.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre ile giriş yaptıktan sonra Öğrenci Bilgi Sistemi Sekmesine tıklayınız.
2- Sol menüden Derse Yazılmayı seçiniz.
3- Açılan ekranda görülen seçmek istediğiniz derslerin yanındaki ekle butonuna basınız.
4- Farklı bir anabilim dalından ders seçmek istiyorsanız; ekranın orta kısmından ilgili anabilim dalını seçerek derslerin yanındaki ekle butonuna basınız. Farklı bir anabilim dalından almış olduğunuz dersi silmek istiyorsanız yine aynı anabilim dalı ders listesine giderek silme işlemini yapınız.
Dikkat: Öğrenciler eşdeğer farklı bir programdan danışman onayı ile toplamda en fazla 3 ders alabilir.

 

Z

 

Zorunlu Dersler yeşil ile

 

S

 

Seçmeli Dersler mavi ile

 

Z
Uzmanlık Alan Dersleri ise kırmızı ile belirtilmiştir. Tezli Yüksek Lisans ve Doktora programlarında kayıtlı tüm öğrenciler (tez aşamasında olanlar da dahil) Uzmanlık Alan Dersine kayıt yaptırmak zorundadır.

 

 
 
                 - Programınıza ait tüm derslere ve ders içeriklerine buraya tıklayarak ulaşabilirisiniz.

Tezsiz Yüksek Lisans Programlarında

  • III. Yarıyıl öğrencilerinin derse yazılma işlemlerinin tamamlanabilmesi için derse yazılma işlemleri bittikten sonra (5  Mart) aldıkları her ders için ders başına ücret ödemesini ( x Ders * 500 TL) yapmaları gerekmektedir. Belirlenen tarih aralığında ders başına ücret ödemesinin yapılmaması durumunda derse yazılma işlemi iptal edilecektir.
* Lisansüstü ders plan programlarına göre ders saati çakışan derslere yazılma işlemi yapılamaz.
* Seçilen dersler sekmesinde seçtiğiniz dersler gözüküyor ise işleminiz tamamlanmış demektir.
* Ders seçimi yapıldıktan sonra danışman öğretim üyesi tarafından yazılma işleminiz onaylanması durumunda ders ekleme ve çıkarma işlemi yapılamaz. Bunun için derse yazılma işlemi öncesinde danışmanınız görüşmeniz ve seçiminizi buna göre yapmanız önemlidir. Danışmanın onayı veya değişiklik önerileri "Danışman Onayına Gönder" butonunun yanında mesaj olarak yazacaktır. Derse yazılma yaptıktan sonra kontrol ediniz. (Sabis Rehberden danışmanınızın iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz.)
* Derse yazılmayan öğrencilerin SAÜ Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine İlişkin Senato Esasları uyarınca; kayıt yenilemediği dönemde öğrencilik haklarından yararlanamaz ve kayıt yenilemediği dönem öğrenim süresinden sayılır.
* Bilimsel Hazırlık programına kayıtlı öğrencilerin kayıt yenileme/derse yazılma işlemlerini 9-11 Şubat 2024 tarihleri arasında Enstitüye mail atarak yapmaları gerekmektedir.
* Tezli-Tezsiz yüksek lisans ve doktora programlarındaki öğrenciler SAÜ LEÖY uyarınca bir yarıyılda en fazla 40 AKTS kredilik (Proje hariç 6 ders) derse yazılabilir.
* Bir dersin açılabilmesi için o derse doktora ve tezli yüksek lisans programlarında en az üç, tezsiz programlarda ise en az “on beş” öğrencinin kayıtlı olması gerekir.